Nuomonė

  • Apie "mažo" smurto didelę žalą

    Kyla diskusijos, kur galima naudoti smurtą ir koks smurtas yra mažas, o koks jau reikšmingas. Paskaičius gal kam pataps aiškiau, kodėl nėra "mažo" smurto. Nes atrodo, kad šiuo metu mes turim išmokti šią pamoką, kad galėtumėm nebekartoti klaidų. Nes jų jau tikrai pakanka.
  • Verta pagalvoti prieš ankstinant formalųjį švietimą

    Seimo švietimo komitetas rimtai svarsto planą visuotinai ankstinti vaikų formalųjį ugdymą mokyklose. Tikrai svarbu, kad vaikai nuo ankstyvo amžiaus gautų ugdymą, nepaisant to, kad vaikai mokosi visą laiką, net ir miegodami. Tačiau dar svarbiau, kad šis ugdymas atitiktų vaiko amžių, derėtų vaikui, paskatintų norą mokytis to, ko mokome (mokymas niekada nėra lygus išmokimui, išmokimas – vaiko vidinis veiksmas, kad ir kaip mes stengtumėmės) ir leistų vaikui patirti kuo daugiau džiaugsmo ir laimės, ir kuo mažiau streso ir pažeminimo. Todėl mąstant apie skubinamą švietimo reformą, kyla supratimas, kad politikai tikrai apie daug ką nepagalvojo. Labai prašome ramiai apmąstyti ir atsižvelgti į šiuos aspektus.
  • Atsigręžti į nelaimingus vaikus

    Pradžiuginti vaiką yra labai paprasta. Kūdikiui pakanka mūsų šypsenos, didesnį vaiką prajuokina pakutenimas, jau kalbantį nuramina išklausymas, visus paguodžia artimo žmogaus apsikabinimas – tiek nedaug reikia, kad nušvistų vaiko akys. Bet kartais atsitinka taip, kad tuomet, kai vaikui labiausiai reikia mūsų, mes nuo jo imam ir nusigręžiam. Sakot, taip nėra? Deja, mes dažnai nusigręžiam nuo nelamingų – verkiančių, pykstančių, besimušančių, susigūžusių – vaikų. Atsigręžkime. Nes jiems tuomet labiausiai mūsų reikia. Tai nėra lengva, bet pagalvojus, kodėl mes taip darom, gali būti lengviau atsigręžti. Bent šiek tiek.
  • Renkatės darželį?

    Keletas pastebėjimų, rekomendacijų tiems, kurie ieško savo vaikams darželio. Atėję į darželį pirmiausiai pastebim senus langus ar naujai suremontuotas sienas, bet ne jie nulemia, ar mūsų vaikas gerai jausis darželyje. Jei jūs turit noro ir galimybių rinkti savo vaikui darželį, rekomenduojam kelis pagrindinius kriterijus, į kuriuos svarbu atsižvelgti siekiant, kad vaikas gerai jaustųsi darželyje.
  • Mažo žodelio didelė galia

    Ką manot apie žmogų, kuris sveikindamasis nežiūri į akis? O ką manot apie žmogų, kuris iš viso nesisveikina? Kadaise žmonės sakydavo apie tokius 'praėjo kiaulė su zvaneliu'. Dabar nebesuprantam apie ką čia, nes sutinkam tiek žmonių, kad pasidarė tarsi normalu jų nematyti, nesisveikinti. Kiek šiandien žmonių praėjo pro jus, kiriems nepasakėt labas? O kiek sutikote žmonių, su kuriais pasisveikinote? Kiek iš jų buvo su vaikais, kuriems taip pat pažvelgėt į akis ir pasakėt labas? Pabandysiu atspėti, kad ne kiekvienam sutiktam pažįstamo vaikui pasakėt Labas. Kodėl?
  • Patyčios. Iš kur jos?

    Veiksmo savaitei Be patyčių palaikyti tekstas apie patyčias. Kad patyčios, tos senų laikų atgyvenos, išnyktų iš laisvos Lietuvos, kaip pernykštis sniegas. Visais pavidalais. Kad bendrautume vieni su kitais drąsiai, pasitikinčiai ir be baimės. Gražių šypsenų.
  • Švietimas. Ar šiais laikais jis šviečia?

    Šiame straipsnyje parašyta nuomonė, kuri susidarė iš turimo psichologinio išsilavinimo, asmeninės patirties lietuviškose mokyklose, stebint savo ir kitų žmonių vaikus, lankančius šiuo metu įvairias mokyklas, aiškinantis mokyklų reikalavimus ir vertinimo sistemas. Rankos pakilo parašyti šią nuomonę iš beviltiškumo, kad švietimo situacija nepasikeis, kad per didelis susirūpinimas vaikų lavinimu užgoš žmogiškąją vaikų pusę, kad turėsim kartą žmonių, pavargusių nuo lavinimo, kontrolės, taisyklių, reikalavimų, vertinimų, kurie nebežinos, kas yra džiaugsmas, kurie turės tiek įvairių psichinių sutrikimų, kad nebepajėgs sėkmingai rūpintis savo vaikais... Gal metas pamąstyti, ką mes darom, kad šis scenarijus neišsipildytų? Taigi, nuomonė apie lavinimą ir švietimą, ugdymą ir mokymą.

Apie ką rašom

Tag Cloud Example